Alan 42, savos baterijos neturi, o komplekte yra dvi „apkabos“ AA piršteliams. Tarnavimo laikas priklauso nuo sukrautų pirštelių talpos. 5-6 valandas tikrai laikys daugeliu atveju, nebent visą laiką ištisai kalbėtum arba būtų priimamas signalas - siųstuvas ir garsiakalbis suvalgo daugiausiai energijos. Šiaip, tai visos rankinės racijos 5-6 valandas paprastai ištarnauja.
Kalbant apie CB motocikle. Žinoma, kad galima susimontuot, čoperyje net ir visai patogiai, bet galvą tikrai gali tekt pasukt. Bet pasvarstymams:
1) Vis tik ant motocikletės tenka važiuoti su šalmu - t.y. kliūtis garsui į ausis - todėl logiška, kad gali būti net labai reikalinga ausinė.
2) Kaip bebūtų - važiuojama gana atvirai ir vėjas labai nesunkiai gali „užpūsti“ mikrofoną - vėl gi, gerai jei mikrofonas paslėptas nuo vėjo (pvz. full face šalmas ir jame įmontuotas mikrofonas) arba naudojamas laringofonas
3) 1+2= garnitūra. Kaip minėjau - tokius dalykus motociklininkai naudoja su kitų diapazonų racijomis.
4) Kai kas mėgsta vadinamą VOX funkciją racijose - kai balsas aktyvuoja siuntimą - nereikia spausti siuntimo mygtuko. Bet logiška tik naudojant vadinamą laringofoną, arba mikrofoną šalme. Kitaip - vėjas „užpūs“ siuntimą ir užkiš radijo ryšio kanalą. Alan 42 tokios funkcijos neturi, jei prireiktų.
5) kaip įsivaizduoju, patogiau būtų jei nedidelė racija, tai ją motociklo vairuotojas ir keleivis turi atskiras. Manau, kad patogiausia jog tokia būtų prie paties žmogaus prisegta. CB racijai, norint normalaus ryšio - irgi teks anteną naudoti nemažą, o tai reikštų, kad ji fiksuosis prie motociklo. Tada dvi opcijos - arba kas kartą lipant ar nulipant nuo motociklo - prie racijos esančios ant motociklininko junginėjama antena, ar ir pati racija sumontuojama prie motociklo ir sėdant ar nulipant, kas kartą junginėjama garnitūra. Na gal čoperyje galima susimontuoti, kad girdėtųsi tiesiog sėdint ant čoperio, kaip auto.
6) Jei reikia bendravimo ir su keleiviu - vadinasi ir keleivis turės raciją? Tai tada du žmonės junginėsis prie įrangos, dvi antenos prie motociklo, ar kaip?
7) Nors Alan 42 rankinė, bet realiai ji yra ganėtinai stambi, su 8 AA elementų baterija, gan panašaus didumo, kaip sovietiniais laikas buvo milicininkų racijos prie diržo pakabintos tokios melsvos. O ir svorio susidaro nemažai. O jos nešiojamoji guminė antena - tai tik ryšiui su keleiviu, iš bėdos - grupėje, bet ryšiui su furistais visai netinka. Tokių kompaktiškų nešiojamų CB stotelių vos pora modelių ir tėra.
Ar kolegos ir draugai, su kuriais bus važinėjama grupėse, jau ką nors naudoja ryšiui. Netikiu, kad nėra motociklistų forumų, kuriuose būtų aptarti tokių ryšių klausimai. Žinant kas populiaru ir naudojama, būtų paprasčiau patart ir pasirinkt.
9) Iš pažįstamų žinau, kad motokrosininkai ir enduro pagrinde naudoja 70 cm diapazono racijas - PMR446, kurios yra gerokai mažesnės net už Alan 42. Puikiai sutelpa po kostiumu, prie kurių (kartais net komplekai būna) prisijungia laringofonus ir ausinėles.
10) Taip PMR446 ir CB yra visiškai skirtingi dažniai, skirtingi bangos ilgiai (todėl skiriasi ir reikalingų ir gerai veikiančių antenų ilgiai) ir per PMR446 jokių ryšių su furistais nebus. O paties pateiktas pavyzdys - iš viso ryšį palaiko per BlueTooth technologiją - galės bendrauti tik tokią pačia technologiją palaikantys prietaisai, bet pateikto prietaiso privalumas - galimybės turėti laisvų rankų įrangą mobiliam telefonui.
11) PMR446 racijoms nereikia specialiai papildomų antenų, jos pakankamai efektyviai veikia su esamomis.
Kitokiems motociklams nei čoperiai, CB racijos nelabai įsivaizduoju patogios naudoti, dėl antenos, dėl sėdėjimo pozicijos, dėl dėmesio keliui, dėl kelio pobūdžio ir pan.