Sakoma: ruošk roges vasarą, ratus –žiemą. Kadangi su auto po miestą važinėju retokai, tai pats CB radiją naudoju autoratuose gan retai. Tačiau, kadangi atėjo rudens galas, ir tuoj prasidės žiema, tai pamaniau, kad iki kito sezono būtų įdomu apsvarstyti kiek kitokius dalykus, nei tradicinis CB ant automobilio ir stacionarai, su kuriais ganėtinai viskas aišku.
HAM pasaulyje yra veikėjų, kurie radijo ryšį susikrauna ant dviračio ir judėdami susisiekinėja su visu pasauliu. Pvz., bene ryškiausias Lietuvoje LY2KW. Jau kurį laiką galvoje pasuku mintis, kad gal iki pavasario atsirastų entuziastų, kurie pasvarstytų apie CB ant dviračio.
Galvojant apie tokį projektą reiktų apsvarstyti daug visokių klausimų.
1. Naudotina aparatūra:
1.1 27MHz ar UHF CB/PMR446
1.2 Konkrečios stotelės.
2. Stotelių montavimas ant dviračių.
3. Stotelės „maisto“ projektas.
4. Antena:
4.1 Antenos montavimas: vieta, tvirtinimo būdai.
4.2 Antenos žemės projektavimas.
4.3 Antenos derinimo problemos.
5. Aparatūros montavimo ir dviračio mobilumo išlaikymo problemos.
...
n. Kiti (jūsų) klausimai apie ką dar reikia pasvarstyt (na, kad ir „pečiukai“).
...
n+k. žaidimai su ryšio priemonėmis.
...
n+m. atskirų kanalų poreikis.
...
Tai tiesiog pradedu naują temą. Gal atsiras svarstančių, norinčių apie tai pasvarstyt (o gal ir patirties jau turinčių yra) ir pasidalint mintimis ir idėjomis. Būtų gerai, kad nediskutuotume apie tai ar apsimoka tuo užsiimt, ar tai įdomu, ar tai reikalinga ir pan. Visa tai tik, kaip sakoma, sportinis interesas ir kitokia pramoga, daugiau linkstant į CB pramogą kaip radijo ryšio pomėgį nesinaudojant HAM licencijomis, o ne kaip transporto informacija.
P.S. motociklo neturiu ir nelabai domina, bet apie juos irgi galima pasvarstyt, idėjas gali pavykti pritaikyti nuo dviračio motociklui ir atvirkščiai.